mwycjdzg

Without Her - Slaid Cleaves

音乐随身听:

【美式乡村】Without Her - Slaid Cleaves

选自Slaid Cleaves发行于2013年的专辑《Still Fighting the War》。

Slaid Cleaves,美国民谣歌手,曲风清扬洒脱;其纯净的声线配合衷心的歌词使他在民谣乐界取得不俗的成绩。 他把自己对民谣、乡村、布鲁斯的情怀糅合成了Americana(美式乡村)。

《Without Her》

Every walk down the street

每当我独自走在街上

Every time I sit down to eat

独自坐下吃饭

There’s no more taste

都没有什么胃口

It’s all a waste, without her

失去了她,都是毫无意义

I go to the bar, but it’s no good

我去了酒吧,但是感觉并不好

There’s nothing left in this neighborhood

在这附近没有留下什么东西


I’ll ramble on

我徘徊着

I’ll be gone, without her

将独自离去

When the world turned from color to black and white

当夜幕降临到晨曦微露

I swear the stars were afraid to come out at night

我诅咒星星害怕出现在黑夜

Every sunrise and set

每一次东方既白、日暮西沉

Every little chord I can fret ,Is just a little dimmer

光线透过每一条磨损的琴弦

A glimmer, without her

都会变成一道微光,在没有她的世界

Every whisky I take

我喝过的每瓶威士忌

Every night I lie awake

每次彻夜难眠

I’m overcome

我都熬过

I’m undone, without her

没有了她的世界,我却沉沦

Surrounded by strangers, that’s me

在陌生人群游荡的是我

Alone in this world, on a deep blue sea

一个人在世界的孤独,就像独居在深蓝色的海洋深处

This carrying on

浮浮沉沉着

Just feels wrong, without her

没有了她的感觉很糟糕

How can just one less person being here

怎会因为一个人的离去,

Make so much faith and happiness just disappear

让如此多的信仰和幸福也随之消失

Every sunrise and set

每一次东方既白、日暮西沉

Every little chord I can fret,Is just a little dimmer

光线透过每一条磨损的琴弦

A glimmer, without her

都会变成一道微光,在没有她的世界

评论

热度(49)